23 februari 2018

Bezoek aan de ertsmijn Agrupa Vicenta in La Union.

El Parque Minero in La Union is een historische industriële omgeving in de Sierra Minera, waar je het hele proces van de oude ondergrondse mijnindustrie in de 19e eeuw kunt beleven.
Het bezoek duurt ongeveer twee uur, eerst krijg je in het bezoekerscentrum een video te zien die helpt om een beter inzicht in de geschiedenis van de mijn te krijgen. De rondleiding begint met een treinrit langs de attracties die verband houden met de mijnbouw en eindigt met een bezoek aan de Agrupa Vicenta-mijn, de eerste en enige ondergrondse mijn in de regio Murcia, die geschikt is voor het bezoek door het publiek.
De mijn diende voor de winning van pyriet van 1869 tot het midden van de 20e eeuw. Met zijn meer dan 4.000 m2 aan galerijen en een diepte van 80 meter is het is een van de meest spectaculaire en bezienswaardige mijnen in Europa mede door zijn met de hand uitgehakte ruimtes van buitengewone afmetingen en zijn binnenmeer met roodachtig water dankzij het effect van pyriet.

Na het bezoek aan de mijn kan je met het treintje terug naar de parking rijden of je kan te voet terug wandelen.

Parque Minero de La Unión
Google maps: https://goo.gl/maps/RsjYcA2Zvy42
Locatie: Camino del 33, s / n. · 30360 · LA UNIÓN (Murcia) Spanje.
GPS: 37º36'55.8''N 0º52'22.6'W

Folder: klik HIER

Reserveren kan je via de website: http://www.parqueminerodelaunion.es/en/venta-online/
gepensioneerde kunnen een korting vragen.
Dinsdag en donderdag om 12 uur rondleidingen in het Engels



Website: http://www.parqueminerodelaunion.es